
Hoe zorgen we dat we als bewoners van grote steden tóch het gevoel hebben dat we onderdeel zijn van een groter geheel. Van een gemeenschap. Dat was ons vertrekpunt bij het creëren van een nieuwe standaard waarmee we het leven in de randstad aangenamer maken. Begin 2018 kwam CBRE Global Investors naar PUBBLIK&VOS met de vraag hoe zij hun inzicht als belegger - dat de plinten van woongebouwen essentieel zijn voor de leefbaarheid van wijken en buurten – in praktijk konden brengen binnen hun portfolio van toekomstige woongebouwen in de grote steden. Met Mare Nieborg als haar vaste toekomststrateeg, startte PUBBLIK&VOS met het ontwikkelen van een visie om tot Future proof development te komen. Waarin het vergroten van woongenot, sociale cohesie en het boosten van buurten voorop stond. Door een plek te creëren die authentiek is, geen huis maar een thuis. Community as a product and living as a service. Centraal daarbij staat dat er plekken gerealiseerd worden met een unieke atmosfeer en energie. Meer dan vorm en functie. Niet hip of elitair maar met een sterk gevoel voor het bouwen van ‘wij’.
The Villy
Bos en Lommerplein 302,
Amsterdam
www.thevilly.com
Opdrachtgever: CBRE Global Investors en Hanex
Interieurbouwer: Houters Interieurbouw
Fotografie: Phenster | Mark Kuipers
Oplevering 2021
200 m2, 100 zitplaatsen