Pubblik Vos intro blog2

Onhandige obstakels in je plattegrond? Doe er iets mee!

Een grijns van oor tot oor. Zo’n moment dat je ergens binnenkomt en volledig omver wordt geblazen. Dat overkwam ons toen we in Londen ‘The Ned’ bezochten; een voormalig bankgebouw uit de jaren ’20, verbouwd tot groot hotel, tien restaurants en private clubs. Met robuuste groenmarmeren kolommen en klassiek donker hout ademt deze plek de sfeer van de roaring 20’s. De ontwerpers liepen bij het maken van de indeling tegen de vreemdste beperkingen en obstakels aan. Vroegere bankloketten, een privélift, een ronde verhoging midden in de belangrijkste ruimte. Uiteindelijk hebben ze van al deze elementen een voordeel gemaakt.

 
Lees meer

Ergens moet het zijn…

Van creatieve broedplaats tot hotellobby, van buurthuis tot bibliotheek en van park tot luchthaven; publieke plekken zijn er in allerlei soorten en maten. Het zijn de oases van de stad. De Amerikaanse socioloog Ray Oldenburg heeft er een naam voor bedacht: 3rd places. Ze functioneren als ontmoetingsplekken, om er te werken, als bronnen voor creativiteit en inspiratie. Zo’n 3rd place is heel belangrijk voor een gezonde samenleving. Ze bevorderen cohesie, brengen mensen nader tot elkaar in plaats van groepen te isoleren. Daarom moeten ze interessant en toegankelijk zijn voor iedereen. Maar hoe zorg je daarvoor?

Lees meer

Écht authentieke plekken? Ze zijn nog te vinden!

Iedere plek, van winkel tot hotel heeft zijn eigen specifieke verhaal te vertellen, voortkomend uit bijvoorbeeld de historie van een pand, een naam of de identiteit van een bedrijf of ondernemer. Om zo’n verhaal te vinden, moet je moeite doen, je echt verdiepen en al je zintuigen aan het werk zetten. Helaas zie je tegenwoordig steeds meer ruimtes ontstaan waar het design is gebaseerd op simpelweg copy-paste. Worden er trends gevolgd waardoor non plekken ontstaan zonder DNA, zonder eigen identiteit.

Lees meer

Hoe maak je van jouw hotel, restaurant of kantoor een favoriete plek?

Iedereen weet dat een hotel meer is dan een aantal kamers met bedden, net zoals een restaurant meer is dan wat tafels met stoelen. Maar wat maakt een hotel nou tot die speciale plek waar je steeds naar terugkeert? Waarom wordt een restaurant of kantoor een favoriete plek om te zijn? En hoe krijg je mensen over de vloer die je graag wilt hebben?

Lees meer
Pubblik vos blog

PUBBLIK&VOS

is een ontwerpbureau voor horeca, kantoren en merkidentiteiten. Voor ons begint iedere nieuwe opdracht met het schrijven van een verhaal in tekst en beeld. Storytelling door middel van interieurontwerp. Hier ontstaat de ziel van het geheel, het DNA. De reden waarom je je ergens fijn voelt. Vanuit dat verhaal volgt het ontwerp: de indeling, het kleurgebruik, het meubilair, de verlichting en waar nodig ook de naam en grafische identiteit.



En dan niet helemaal keurig, maar met een randje. Of het nou gaat om het ontwerp van een visrestaurant in Utrecht, het kantoor van een data analyticsbureau, de lobby van een toren van WTC Amsterdam of het bepalen van de interieur identiteit voor een nieuwe campus. Voor ieder ontwerpproces volgen we dezelfde stappen. Aan de hand van deze stappen ontstaat een totaalbeeld met een ongepolijst karakter. Een plek waar je graag bent.

bruin slash eindepagina

CONTACT

Marjolein Bangma
06-22485046
marjolein@pubblikvos.nl

Tessa Vos
06-20013301
tessa@pubblikvos.nl

info@pubblikvos.nl

Algemene voorwaarden

ADRES

Post- en bezoekadres

Studio B29
Pubblik & Vos
Krelis Louwenstraat 1-B29
1055 KA Amsterdam

> Google maps

NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van
Pubblik & Vos?


Laat dan hier je e-mail adres achter.